torsdag 16 mars 2017

Ååå där satt den!

Den alldeles för välbekanta känslan av tentaångest... Jag vet ärligt talat inte om jag sätter denna tentan, ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Fast det kan hänga ihop med den morfinbaserade hostmedicinen jag är satt på för att jag ska kunna andas typ... Har noll koll på vad jag håller på med. Tur jag är ledig och inte behöver lämna huset. Eller jo, imorgon då, så då blir det ingen hostmedicin för mig inte. Det gör ingen större skillnad ändå, så det gör inte så mycket. Fått kortison med och tycker att det hjälper bättre... Aja, blir väl av med det snart!! 
Åter till tentafrustrationen... 
Satt till halv tre inatt och bara malde igenom frågorna, men vet inte om jag blev så mycket klokare av det. Mest trött. Suttit under eftermiddagen och kvällen idag, men det vill inte fastna. Känner mig bara trög. Ska ge mig för ikväll. Imorgon är sista föreläsningsdagen, och om en vecka är det tenta. Det får gå som det går, det går alltid att göra om den. Brukar ju sätta tentor på andra försöket. Så kan väl hända att jag kör på det konceptet även denna gång ;)

Suck...

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som läser! Jag är inte alls en "skolmänniska". Inte ens om jag skulle läsa till något jag verkligen vill! Har alltid varit sån.
    Håller tummarna att du klarar den på första försöket:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! Nej, jag trodde inte heller att jag skulle göra något sånt här innan jag hittade till detta jobbet. I grund och botten är det skittråkigt att bara sitta och läsa och plugga, MEN nu när jag verkligen tycker om mitt jobb och vill kunna allt inom det så vill jag läsa allt jag kommer över! Konstigt men sant! Sa efter grundutbildningen att nej nej, inte läsa vidare. Någonsin. Så gick det med det ;)

      Radera