tisdag 19 juli 2016

Semester??

Alltså, hur skönt hade det inte vart med semester?? Nu är jag väldigt glad för mitt jobb, och för första gången någonsin längtar jag faktiskt till jobbet. En känsla som jag inte är van vid!! Kan inte vara gladare för mitt val, att byta var det bästa jag gjort!!
Men oavsett, det hade vart såååå gott att vara ledig de där fyra veckorna som man egentligen ska vara under sommarhalvåret. Det är mycket ork som ska tas igen, energi som behöver samlas inför vintern, och att bara låta vardagen rulla på, inga måsten, ingen planering. DET hade vart ljuvligt!! Att jag inte haft en sammanhängande semester på 4 veckor på de senaste 6 åren spelar in väldigt mycket... Som mest har det handlat om 2 veckor, men dessa har vart under pluggtiden och med det har det även inneburit plugg, alltså inte helt ledigt ändå... Plus att de veckor jag lyckats vara ledig har inte varit betalda, vilket medför en viss ångest och oförmåga till att koppla av för det... Behöver jag säga att jag längtat tillnästa år? Tänk, fyra veckors betald semester... En lyx jag inte är van vid!
Kanske kan det bli ett par veckors ledigt i september, har lagt in önskan om det, men inte fått det klart. Eftersom jag gillar hösten jättemycket så har jag gärna sen semester, så det gör inget för min del just därför. Hoppas :)
Aja, vi får se, under tiden jobbar jag på, och roligt har jag!!

2 kommentarer:

  1. Underbart att ha ett jobb man längtar till!!
    Hoppas verkligen du får ledigt i september. Man behöver lite återhämtning!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen helt underbart!!
    Ja, vi håller tummarna för det, det lutar åt att det blir ok på det, det är bara ett par bitar som ska falla på plats :)

    SvaraRadera